Změnit jazyk:

Rozvoj prosociálního chování u žáků II. stupně základní školy v kontextu Etické výchovy

Autor Mgr. David Vaněk
Název organizace Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita
Rok vydání 2011
Typ zprávy disertační práce
Anotace Etická výchova je projekt vycházející ze španělského programu Rozvoj prosociálnosti, jehož autorem je Roche. Cílem Etické výchovy je rozvoj prosociálního chování žáků a studentů. Disertační práce se skládá ze dvou empirických studií. Cílem první empirické studie je zjistit, jaký efekt má realizace Etické výchovy po dobu jednoho školního roku na žáky šestých a sedmých tříd základní školy (n = 115). Efekt Etické výchovy sledujeme v těchto proměnných: klima a vztahy ve třídě, sebehodnocení žáků a míra výskytu prosociálního chování u žáků. Cílem druhé empirické studie je získat a zprostředkovat názory samotných žáků na efektivitu předmětu Etická výchova i na osobu učitelky, která tento předmět vyučuje. Respondenti (n = 115) odpovídali na otevřené otázky. Tyto odpovědi jsme kategorizovali a kvantifikovali
Klíčová slova prosociální chování, Etická výchova, žák základní školy
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2008
Datum ukončení 30. 6. 2011
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele david.vanek@mail.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1311280666.pdf
Uložení zprávy Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita, Joštova 218/10, Brno 62000
Instituce Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů