Autor |
PhDr. Leona Běhounková |
Název organizace |
Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta Masarykovy Univerzity |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zaměřuje na problematiku ohrožených dětí v institucionální výchově. Zabývá se rozvojem sociálních dovedností dětí, které jsou nezbytné pro jejich úspěšnou integraci po odchodu ze zařízení do samostatného života. Teoretická část práce usiluje o komplexní pohled na problematiku ohrožených dětí z hlediska aktuální terminologie, transformačních změn systému péče i psychologických aspektů sociálního vývoje dítěte s prožitkem raného traumatu a možností speciálně pedagogické intervence. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zmapovat rozvoj sociálních dovedností dětí v dětských domovech, dětských domovech se školou a výchovných ústavech. Součástí bylo zjištění funkčnosti a deficitů sociálních dovedností těchto dětí a zacílení jejich intervence. Na základě výstupů semistrukturovaných rozhovorů a dotazníkových šetření jsme navrhli doporučení pro praxi, vzdělávání etopedických pracovníků, legislativních a systémových změn i návazných výzkumů. |
Klíčová slova |
Ohrožené dítě, rané trauma, sociální dovednosti, zařízení institucionální výchovy, příprava na samostatný život, sociální podpora a péče |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
30. 9. 2008 |
Datum ukončení |
30. 6. 2011 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1311282053.pdf |
Uložení zprávy |
Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta Masarykovy Univerzity, Poříčí 9, Brno 60300 |
Instituce |
Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta Masarykovy Univerzity |
Možná souvislost |
|