Změnit jazyk:

Spirituální dimenze kultury školy na základní škole na příkladu ČR. Příspěvek k diskusi z nábožensko-pedagogického pohledu

Autor Mgr. Eva Muroňová
Název organizace Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita
Rok vydání 2012
Typ zprávy disertační práce
Anotace Cílem práce je teoreticky zdůvodnit a popsat spirituální dimenzi v kultuře školy a odpovědět na otázku, jakým způsobem je vnímatelná aktéry školy. V teoretické části vychází autorka z analýzy pojmů „hodnota“, „duchovní hodnota“, „spiritualita“. Dospívá k závěru, že duchovní hodnoty se mohou stát zacílením vzdělávacího úsilí. Identifikuje spiritualitu jako antropologickou konstantu přítomnou také v kultuře školy. Tvůrčí část práce je založena na empirickém výzkumu spirituální dimenze v kultuře školy formou evaluačního dotazníku orientovaného na vnímání a hodnoty (WWSE) K. Wilda ale také kvalitativních metod šetření. V šesti ZŠ zkoumá vnímání spirituálního rozměru kultury školy učiteli, kteří ji reflektují jako realitu a jako ideální stav.
Klíčová slova Hodnoty; duchovní hodnoty; spiritualita; kultura školy; evaluace; rozvoj školy; spirituální dimenze kultury školy
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2009
Datum ukončení 1. 1. 2012
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1336565215.pdf
Odkaz na zprávu http://www.is.muni.cz
Uložení zprávy Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita, Joštova 9/11 Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta Masarykova Univerzita
Web instituce http://www.is.muni.cz
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů