Změnit jazyk:

Analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole

Autor PhDr. Pavla Sychrová
Název organizace Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita
Rok vydání 2012
Typ zprávy disertační práce
Anotace Hlavním tématem disertační práce je vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu. Předmětem hlavního výzkumného šetření uváděného v této práci byla analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro integrované žáky s narušenou komunikační schopností v pěti vybraných krajích České republiky. Výzkumný projekt byl také doplněn o komplementární výzkumné šetření zaměřené na podporu žáků v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Výzkumné projekty přinesly poznatky z oblasti podpory žáků s narušenou komunikační schopností vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu. Zejména se jednalo o poradenské služby poskytované poradenskými pracovišti i externími odborníky a dále o využívání podpůrných opatření a metod podpory rozvoje komunikačních kompetencí ve výuce.
Klíčová slova žák s narušenou komunikační schopností; integrace; inkluze; podpůrná opatření; poradenské služby
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení 1. 1. 2009
Datum ukončení 1. 1. 2012
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1336566649.pdf
Odkaz na zprávu http://www.is.muni.cz
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita
Web instituce http://www.is.muni.cz
Možná souvislost Počet dětí/mladých žijících v materiálně deprivované domácnosti
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů