Autor |
PhDr. Pavla Sychrová |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Hlavním tématem disertační práce je vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu. Předmětem hlavního výzkumného šetření uváděného v této práci byla analýza podpůrných opatření a poradenských služeb pro integrované žáky s narušenou komunikační schopností v pěti vybraných krajích České republiky. Výzkumný projekt byl také doplněn o komplementární výzkumné šetření zaměřené na podporu žáků v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Výzkumné projekty přinesly poznatky z oblasti podpory žáků s narušenou komunikační schopností vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu. Zejména se jednalo o poradenské služby poskytované poradenskými pracovišti i externími odborníky a dále o využívání podpůrných opatření a metod podpory rozvoje komunikačních kompetencí ve výuce. |
Klíčová slova |
žák s narušenou komunikační schopností; integrace; inkluze; podpůrná opatření; poradenské služby |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2009 |
Datum ukončení |
1. 1. 2012 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1336566649.pdf |
Odkaz na zprávu |
http://www.is.muni.cz |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Web instituce |
http://www.is.muni.cz |
Možná souvislost |
Počet dětí/mladých žijících v materiálně deprivované domácnosti
|