Autor |
PhDr. Lenka Hricová |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zabývá problematikou komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Zaměřuje se na analýzu komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku a učitelů na 1. stupni těchto základních škol. Práce je členěna do šesti kapitol, z nichž první obsahuje teoretická východiska problematiky surdopedie, druhá se podrobně zabývá komunikací osob se sluchovým postižením, kapitola třetí a čtvrtá se věnují vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v České republice a v Německu, a poslední dvě kapitoly se zabývají samotným výzkumem – analýzou stavu komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené. |
Klíčová slova |
Komunikace; komunikační kompetence; komunikační formy osob se sluchovým postižením; vizuálně motorické komunikační formy; komunikační přístupy ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením; základní školy pro sluchově postižené |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2008 |
Datum ukončení |
1. 1. 2011 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1336567634.pdf |
Odkaz na zprávu |
http://www.is.muni.cz |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Web instituce |
http://www.is.muni.cz |
Možná souvislost |
|