Změnit jazyk:

Analýza poradenské podpory a možností intervence u žáků s poruchami učení v širším smyslu

Autor PhDr. Dana Brožová
Název organizace Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita
Rok vydání 2010
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a poradenské podpory žáků s poruchami učení v širším smyslu. Cílem teoretické části je upřesnit užívanou terminologii a popsat možnosti diagnostiky, poradenské podpory a vhodné postupy v edukaci žáků s poruchami učení v širším smyslu, vše v komparaci s německy mluvícími zeměmi. Výzkumné šetření, které bylo realizováno na jaře 2010, je pak zaměřeno na užší skupinu hraničních žáků. Jeho cílem bylo zjistit, jak probíhá zařazení těchto žáků do vzdělávání a jaká péče je jim v rámci vzdělávání nabídnuta či doporučena. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly zpracovány doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Klíčová slova školní neprospěch; poruchy učení; snížení rozumových schopností; hraniční žák; poradenství; pedagogicko-psychologická poradna; vzdělávání
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2007
Datum ukončení 1. 1. 2010
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1336578640.pdf
Odkaz na zprávu http://is.muni.cz
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita
Web instituce http://is.muni.cz
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Předčasné odchody ze vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů