Analýza poradenské podpory a možností intervence u žáků s poruchami učení v širším smyslu
Autor | PhDr. Dana Brožová |
Název organizace | Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Rok vydání | 2010 |
Typ zprávy | disertační práce |
Anotace | Disertační práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a poradenské podpory žáků s poruchami učení v širším smyslu. Cílem teoretické části je upřesnit užívanou terminologii a popsat možnosti diagnostiky, poradenské podpory a vhodné postupy v edukaci žáků s poruchami učení v širším smyslu, vše v komparaci s německy mluvícími zeměmi. Výzkumné šetření, které bylo realizováno na jaře 2010, je pak zaměřeno na užší skupinu hraničních žáků. Jeho cílem bylo zjistit, jak probíhá zařazení těchto žáků do vzdělávání a jaká péče je jim v rámci vzdělávání nabídnuta či doporučena. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly zpracovány doporučení pro speciálně pedagogickou teorii a praxi. |
Klíčová slova | školní neprospěch; poruchy učení; snížení rozumových schopností; hraniční žák; poradenství; pedagogicko-psychologická poradna; vzdělávání |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | 1. 1. 2007 |
Datum ukončení | 1. 1. 2010 |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1336578640.pdf |
Odkaz na zprávu | http://is.muni.cz |
Uložení zprávy | Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300 |
Instituce | Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Web instituce | http://is.muni.cz |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |