Změnit jazyk:

Užívání učebnic v činnostech žáků na 2. stupni základních škol

Autor Iva Červenková
Název organizace Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Rok vydání 2011
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce se zabývá užíváním učebnic v činnostech žáku 8. tříd základních škol v Ostravě. Teoretická část práce si klade za cíl provést syntézu dostupných ceských a zahraničních studií k problematice a tyto systematizovat. V úvodních kapitolách tak vymezujeme základní teoretické pojmy, jakými jsou učebnice, její funkce, struktura a druhy. Současne byly v teoretické rovine komentovány strategie žákova učení s pomocí učebnice. Druhá část práce je orientována empiricky. Jejím hlavním cílem bylo popsat a analyzovat činnosti žáka s učebnicí ve výuce čtyř předmětů: v matematice, anglickém jazyce, dějepisu a v občanské výchově. Hlavními úkoly výzkumu bylo: vyjádření délky a frekvence užití učebnic a jiných textových materiálu ve výuce, popis činností žáka založených na učebnici a vytvoření taxonomie techto činností vzhledem k funkcím a strukturním prvkům, identifikace základních strategií, kterými žáci s učebnicí pracují a také zjištení, jakým způsobem žáci pracují s učebnicí pri domácí přípravě.
Klíčová slova učebnice, žák, 2. stupeň základní školy, činnosti založené na učebnici, jiné textové materiály, strategie učení
Typ výzkumu jednorázový výzkum
Datum zahájení 2. 1. 2009
Datum ukončení 7. 4. 2011
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele marie.jedlickova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1341917715.pdf
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140
Instituce Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů