Autor |
Iva Červenková |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zabývá užíváním učebnic v činnostech žáku 8. tříd základních škol v Ostravě. Teoretická část práce si klade za cíl provést syntézu dostupných ceských a zahraničních studií k problematice a tyto systematizovat. V úvodních kapitolách tak vymezujeme základní teoretické pojmy, jakými jsou učebnice, její funkce, struktura a druhy. Současne byly v teoretické rovine komentovány strategie žákova učení s pomocí učebnice. Druhá část práce je orientována empiricky. Jejím hlavním cílem bylo popsat a analyzovat činnosti žáka s učebnicí ve výuce čtyř předmětů: v matematice, anglickém jazyce, dějepisu a v občanské výchově. Hlavními úkoly výzkumu bylo: vyjádření délky a frekvence užití učebnic a jiných textových materiálu ve výuce, popis činností žáka založených na učebnici a vytvoření taxonomie techto činností vzhledem k funkcím a strukturním prvkům, identifikace základních strategií, kterými žáci s učebnicí pracují a také zjištení, jakým způsobem žáci pracují s učebnicí pri domácí přípravě. |
Klíčová slova |
učebnice, žák, 2. stupeň základní školy, činnosti založené na učebnici, jiné textové materiály, strategie učení |
Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
Datum zahájení |
2. 1. 2009 |
Datum ukončení |
7. 4. 2011 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1341917715.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|