Vztahy mezi sebehodnocením a životní a školní perspektivou žáka druhého stupně základní školy
Autor | Mgr. et Mgr. Stanislava Hoferková |
Název organizace | Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání | 2010 |
Typ zprávy | disertační práce |
Anotace | Disertační práce je zaměřena na zkoumání vztahu mezi sebehodnocením žáka druhého stupne ZŠ a jím prožívanou životní a školní perspektivou. Cílem práce v rovině teoretické je zejména charakterizovat životní a školní perspektivu žáka, v rovině empirické pak zmapovat možné vztahy mezi budoucí časovou perspektivou žáka a jeho sebehodnocením. Teoretická část charakterizuje vývojové období pubescence, shrnuje základní poznatky o problematice sebepojetí a sebehodnocení. Práce vymezuje životní perspektivu pubescenta, vyzdvihuje roli školy v procesu tvorby budoucí časové perspektivy a popisuje sebehodnocení žáka. Navazující empirická část práce předkládá projekt výzkumného šetření "Vzájemné ovlivnění mezi sebehodnocením a životní a školní perspektivou žáka druhého stupně základní školy“ a hledá vztahy mezi úrovní sebehodnocení a životní a školní perspektivou žáka druhého stupně základní školy. |
Klíčová slova | pubescence, sebehodnocení,, budoucí časová perspektiva, životní perspektiva, školní perspektiva. |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | 2. 1. 2009 |
Datum ukončení | 13. 5. 2010 |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1341923451.pdf |
Uložení zprávy | Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce | Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost | Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci Počet dětí a mladých lidí Předpokládané počty dětí a mladých lidí Počet živě narozených Naděje dožití |