Změnit jazyk:

Vztahy mezi sebehodnocením a životní a školní perspektivou žáka druhého stupně základní školy

Autor Mgr. et Mgr. Stanislava Hoferková
Název organizace Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Rok vydání 2010
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce je zaměřena na zkoumání vztahu mezi sebehodnocením žáka druhého stupne ZŠ a jím prožívanou životní a školní perspektivou. Cílem práce v rovině teoretické je zejména charakterizovat životní a školní perspektivu žáka, v rovině empirické pak zmapovat možné vztahy mezi budoucí časovou perspektivou žáka a jeho sebehodnocením. Teoretická část charakterizuje vývojové období pubescence, shrnuje základní poznatky o problematice sebepojetí a sebehodnocení. Práce vymezuje životní perspektivu pubescenta, vyzdvihuje roli školy v procesu tvorby budoucí časové perspektivy a popisuje sebehodnocení žáka. Navazující empirická část práce předkládá projekt výzkumného šetření "Vzájemné ovlivnění mezi sebehodnocením a životní a školní perspektivou žáka druhého stupně základní školy“ a hledá vztahy mezi úrovní sebehodnocení a životní a školní perspektivou žáka druhého stupně základní školy.
Klíčová slova pubescence, sebehodnocení,, budoucí časová perspektiva, životní perspektiva, školní perspektiva.
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 2. 1. 2009
Datum ukončení 13. 5. 2010
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele marie.jedlickova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1341923451.pdf
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140
Instituce Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Možná souvislost Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci
Počet dětí a mladých lidí
Předpokládané počty dětí a mladých lidí
Počet živě narozených
Naděje dožití
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů