Autor |
Mgr. Dominika Stolinská |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce řeší otázky proměny interakce mezi učitelem a žákem na podkladě kurikulární reformy. Ta s sebou přináší představu o proměně vztahu mezi učitelem a žákem z důvodu posílení potřeby aktivity žáka v edukačním procesu kvůli zefektivnění procesu jeho učení. Tím, jak se mění role žáka ve výchovně-vzdelávacím procesu, mění se také role učitele. Nezbytným důsledkem této změny je také proměna jejich vzájemného vztahu, což se odráží právě v interakci učitel-žák, jejíž problematikou se zabývá tato disertační práce. Disertační práce je koncipována do dvou hlavních částí, teoretické a empirické. Teoretická část prezentuje snahu o ucelený teoretický základ o transformaci české školy v zaměření na interakci učitel-žák. Empirická část prezentuje zjištěné poznatky o charakteru interakce učitel-žák v období implementace kurikulární reformy do praxe. Pro výzkumná šetření jsou zvoleny dvě hlavní výzkumné standardizované techniky - interakční analýza
A. A. Bellacka a pozorování typologicko-interakční výzkumná technika (= TIVT) J. Pelikána. Sběr výzkumných dat byl realizován na 1. stupni 50ti základních škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
|
Klíčová slova |
interakce učitel-žák, pedagogická komunikace, učitel, žák, výchovně-vzdělávací proces, transformace ceské školy, kurikulární reforma, legislativní dokumenty, primární škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
22. 11. 2011 |
Datum ukončení |
1. 2. 2012 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
vlasta.gaborova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1342605234.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|