Autor |
Mgr. Jana Schovajsová |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Předmětem disertační práce jsou vybrané aspekty environmentální gramotnosti jako výsledek environmentální výchovy na 1. stupni základní školy. V teoretické části je na podkladě české i zahraniční literatury vymezen pojem "environmentální gramotnost" a jsou přiblíženy její složky. Pro komplexnejší pohled je nastíněn vývoj environmentální výchovy a jsou charakterizovány dokumenty umožňující realizaci environmentální výchovy a také možnosti realizace environmentální výchovy na 1. stupni ZŠ. V empirické části byly dotazníkovým šetřením zkoumány znalosti, postoje, ohnisko kontroly a pro-environmentální jednání žáků škol prohlubujících environmentální výchovu a žáků škol neprohlubujících environmentální výchovu v Olomouckém a Zlínském kraji. Byl použit nástroj tvořený částmi škály nového environmentálního paradigmatu (NEP) a inspirovaný nástrojem "Middle School Environmental Literacy Instrument" (MSELI). Také byla zkoumána souvislost mezi osobnostními charakteristikami učitele a jeho zaměřeností na jednotlivé složky environmentální gramotnosti ve výuce a výsledky jednotlivých složek environmentální gramotnosti žáků. |
Klíčová slova |
environmentální gramotnost, znalosti, postoje, pro-environmentální jednání, chování zodpovědné k životnímu prostředí, žák mladšího školního věku, učitel 1. stupně základní školy |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
2. 1. 2009 |
Datum ukončení |
30. 6. 2010 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1345022956.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|