Autor |
Mgr. Kamila Pospíchalová |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce je zaměřená na problematiku multikulturní výchovy v českém vzdělávacím systému. Konkrétně se práce zabývá znalostmi, které žáci mladšího školního věku v této oblasti mají, a postoji, které zaujímají. V teoretické části jsou vymezeny a definovány základní pojmy vztahující se k danému tématu, je pojednáno o východiscích multikulturní výchovy, o ukotvení multikulturní výchovy v legislativním rámci České republiky. Dále je charakterizováno období mladšího školního věku a pozonost věnována rovněž učiteli, který zastupuje úlohu jednoho z hlavních realizátorů multikulturní výchovy ve školním prostředí. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu s cílem zjistit, jaké znalosti a postoje mají žáci mladšího školního věku v této oblasti a zda postoj učitele k otázkám multikulturní výchovy ovlivňuje znalosti a postoje žáků. Výzkum byl proveden na základních školách v Olomouckém kraji a na Vysocině, jako vyzkumný nástroj pro sběr dat byl pro žáky mladšího školního věku využit dotazník a didaktický test, pro učitele byl použit taktéž dotazník.
|
Klíčová slova |
multikulturní výchova, znalost, postoj, učitel, žák mladšího školního věku, základní škola, dotazník, didaktický test |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
1. 1. 2009 |
Datum ukončení |
7. 5. 2010 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
kamila.pospichalova@seznam.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1345026057.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|