Autor |
Júlia Berthótyová |
Název organizace |
Psychologický ústav AV ČR |
Rok vydání |
2009 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Tento článek pojednává o volnosti poskytované vychovatelem jako o konkrétním výchovném prostředku, který ovlivňuje utváření psychické odolnosti u předškolních dětí. Teoretický rámec práce tvoří koncepce vlastní vnímané účinnosti (self-efficacy) A. Bandury. Empirická část se zaměřuje na instituci mateřské školy. Za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod mapuje prostředí mateřské školy z hlediska rozvíjení psychické odolnosti. Cílem je zjistit, jaké možnosti zvyšování self-efficacy poskytuje mateřská škola oproti rodinnému prostředí. Zajímá nás míra volnosti, kterou dopřávají dětem na jedné straně učitelé v mateřské škole a na druhé straně rodiče. |
Klíčová slova |
psychická odolnost, výchova, mateřská škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
1. 1. 2009 |
Datum ukončení |
31. 12. 2009 |
Obor |
AN Psychologie |
Poznámka |
Berthótyová, J. (2009). Vliv volnosti ve výchově na psychickou odolnost předškolních dětí. E-psychologie [online]. 3(3), 16-33. Dostupný z WWW: . ISSN 1802-8853. |
Email na řešitele |
yiulya@centrum.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1355737856.pdf |
Uložení zprávy |
Psychologický ústav AV ČR, Veveří 97, Brno 60200 |
Instituce |
Psychologický ústav AV ČR |
Možná souvislost |
Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
|