Změnit jazyk:

Vliv volnosti ve výchově na psychickou odolnost předškolních dětí

Autor Júlia Berthótyová
Název organizace Psychologický ústav AV ČR
Rok vydání 2009
Typ zprávy studie
Anotace Tento článek pojednává o volnosti poskytované vychovatelem jako o konkrétním výchovném prostředku, který ovlivňuje utváření psychické odolnosti u předškolních dětí. Teoretický rámec práce tvoří koncepce vlastní vnímané účinnosti (self-efficacy) A. Bandury. Empirická část se zaměřuje na instituci mateřské školy. Za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod mapuje prostředí mateřské školy z hlediska rozvíjení psychické odolnosti. Cílem je zjistit, jaké možnosti zvyšování self-efficacy poskytuje mateřská škola oproti rodinnému prostředí. Zajímá nás míra volnosti, kterou dopřávají dětem na jedné straně učitelé v mateřské škole a na druhé straně rodiče.
Klíčová slova psychická odolnost, výchova, mateřská škola
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení 1. 1. 2009
Datum ukončení 31. 12. 2009
Obor AN Psychologie
Poznámka Berthótyová, J. (2009). Vliv volnosti ve výchově na psychickou odolnost předškolních dětí. E-psychologie [online]. 3(3), 16-33. Dostupný z WWW: . ISSN 1802-8853.
Email na řešitele yiulya@centrum.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1355737856.pdf
Uložení zprávy Psychologický ústav AV ČR, Veveří 97, Brno 60200
Instituce Psychologický ústav AV ČR
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů