| Autor |
PhDr. Petr Adamus |
| Název organizace |
Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika |
| Rok vydání |
2013 |
| Typ zprávy |
disertační práce |
| Anotace |
Disertační práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí/žáků s poruchou autistického spektra. Teoretická část disertační práce charakterizuje projevy poruch autistického spektra, etiologii, klasifikaci jednotlivých poruch a jejich komplexní diagnostiku. Empirická část disertační práce obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je zaměřen na analýzu speciálně pedagogické intervence u dětí s PAS v mateřské škole, základní škole a základní škole speciální se zaměřením na metodu strukturovaného učení, jako základu pro výchovně vzdělávací proces základního vzdělávání ve vzdělávacích zařízeních v Moravskoslezském kraji. Cílem druhého výzkumného projektu je analýza edukačního procesu, metodických postupů ve výuce čtení, psaní, matematiky a speciálně pedagogické intervence u žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí. Součástí jsou také doporučení pro speciálněpedagogickou teorii a praxi. |
| Klíčová slova |
Poruchy autistického spektra, žák, metoda strukturovaného učení, výchovně vzdělávací proces, integratvní/inkluzivní vzdělávání dětí/žáků s PAS |
| Typ výzkumu |
kvantitativní
|
| Datum zahájení |
|
| Datum ukončení |
|
| Obor |
AM Pedagogika a školství |
| Email na řešitele |
petr.adamus@osu.cz |
| Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
| Zpráva ke stažení |
1369898421.pdf |
| Instituce |
Masarykova Univerzita Brno, Pedagogická fakulta, obor Speciální pedagogika |
| Možná souvislost |
|