Změnit jazyk:

Rodinné podmínky facilitující vzdělávání romských dětí prostřednictvím analýzy projektu "Domácí učitel"

Autor Mgr. Radka Pavlíčková
Název organizace Masarykova Univerzita, Fakulta sociálních studií, pedagogika
Rok vydání 2012
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce zpracovává téma rodinných podmínek, které facilitují vzdělávání romských dětí, prostřednictvím analýzy projektu ,,Domácí učitel“. Teoretická část je věnována popisu životního stylu romské populace, který v sobě zahrnuje stručný historický kontext a způsob života romské komunity, jejich vztahy, tradice a zvyky, specifikuje odlišnosti rodinných podmínek romského etnika a majoritní společnosti. V neposlední řadě se také zaměřuje na vybrané strategie, směřující ke zvýšení vzdělanostní úrovně romských dětí a multikulturního povědomí na školách. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením, založeným na přístupu paradigmatu zakotvené teorie, jehož prostřednictvím jsou analyzovány rodinné podmínky, které mohou do jisté míry ovlivňovat vzdělávání romských dětí.
Klíčová slova Romové, rodina, rodinné podmínky, vzdělávání, učitel, rodič, doučování, vzdělávací strategie, multikulturní výchova, asistent pedagoga, dramatická výchova, artefiletika, kvalitativní výzkum, zakotvená teorie
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AO Sociologie, demografie
Email na řešitele creatis@seznam.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1371038329.pdf
Instituce Masarykova Univerzita, Fakulta sociálních studií, pedagogika
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Opouštění domácnosti rodičů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů