Rodinné podmínky facilitující vzdělávání romských dětí prostřednictvím analýzy projektu "Domácí učitel"
Autor | Mgr. Radka Pavlíčková |
Název organizace | Masarykova Univerzita, Fakulta sociálních studií, pedagogika |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | disertační práce |
Anotace | Disertační práce zpracovává téma rodinných podmínek, které facilitují vzdělávání romských dětí, prostřednictvím analýzy projektu ,,Domácí učitel“. Teoretická část je věnována popisu životního stylu romské populace, který v sobě zahrnuje stručný historický kontext a způsob života romské komunity, jejich vztahy, tradice a zvyky, specifikuje odlišnosti rodinných podmínek romského etnika a majoritní společnosti. V neposlední řadě se také zaměřuje na vybrané strategie, směřující ke zvýšení vzdělanostní úrovně romských dětí a multikulturního povědomí na školách. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením, založeným na přístupu paradigmatu zakotvené teorie, jehož prostřednictvím jsou analyzovány rodinné podmínky, které mohou do jisté míry ovlivňovat vzdělávání romských dětí. |
Klíčová slova | Romové, rodina, rodinné podmínky, vzdělávání, učitel, rodič, doučování, vzdělávací strategie, multikulturní výchova, asistent pedagoga, dramatická výchova, artefiletika, kvalitativní výzkum, zakotvená teorie |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele | creatis@seznam.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1371038329.pdf |
Instituce | Masarykova Univerzita, Fakulta sociálních studií, pedagogika |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Opouštění domácnosti rodičů |