Změnit jazyk:

Metakognice jako součást procesu řešení matematických slovních úloh žáků mladšího školního věku

Autor Mgr. Petra Zgarbová
Název organizace Masarykova Univerzita, Pedagogická fakulta, pedagogika
Rok vydání 2012
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce se zabývá problematikou metakognice v procesu řešení matematických slovních úloh žáků mladšího školního věku. Nejprve popisuje procesy metakognice a charakterizuje vybrané vnitřní a vnější faktory, pojednává o kontextové podmíněnosti metakognice v matematice, vysvětluje vliv metakognice na úspěšné řešení matematických slovních úloh a popisuje specifika metakognice u dětí mladšího školního věku. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum metakognitivních procesů učení žáků mladšího školního věku zaměřeného na zjištění úrovně off-line metakognice ve spojitosti s mírou úspěšnosti řešení rutinních a nerutinních slovních úloh v matematice a jejich kauzální atribucí. Ověřuje rozdíly v míře úspěšnosti řešení rutinních a nerutinních slovních úloh, kauzální atribuce a „off-line“ metakognice podle typu školy (městský nebo vesnický typ), pohlaví, školní úspěšnosti (známky z matematiky), oblíbenosti předmětu matematika a oblíbenosti řešení slovních úloh v matematice.
Klíčová slova Metakognice, „off-line“metakognice, predikce, sebehodnocení, kauzální atribuce, autoregulace, učení, řešení rutinních slovních úloh, řešení nerutinních slovních úloh, žáci mladšího školního věku
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zgarbova@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1371448911.pdf
Instituce Masarykova Univerzita, Pedagogická fakulta, pedagogika
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů