Autor |
Hana Recliková |
Název organizace |
Masarykova Univerzita Brno , Pedagogická fakulta , Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání |
2006 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Tato bakalářská práce má za cíl analyzovat problematiku integrace žáků s tělesným postižením do běžných základních škol. Zároveň se zaměřuje na postoj veřejnosti, běžných žáků i škol samotných. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá charakteristikou pohybových vad, hlavní zaměření je na dětskou mozkovou obrnu. Dále je zde rozsáhle pojednáno o integraci – vysvětlení pojmů, legislativní rámec a faktory úspěšné integrace. Výzkumná část mapuje situaci na vybraných základních školách v Karviné a okolí. Šetření probíhalo dotazníkovou formou. Cílem bylo zjistit, jakou roli hraje postižení v otázce formování vztahů mezi jedinci, jaké je soužití postižených žáků s běžnými žáky i to, jak se na integraci těchto žáků dívá veřejnost. Práce obsahuje řadu grafů i zmíněný dotazník. |
Klíčová slova |
integrace, postižení, začleňování, základní škola, žák |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
vitkova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1403700863.pdf |
Instituce |
Masarykova Univerzita Brno , Pedagogická fakulta , Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost |
|