Změnit jazyk:

Integrace tělesně postižených žáků do běžných základních škol

Autor Hana Recliková
Název organizace Masarykova Univerzita Brno , Pedagogická fakulta , Katedra speciální pedagogiky
Rok vydání 2006
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tato bakalářská práce má za cíl analyzovat problematiku integrace žáků s tělesným postižením do běžných základních škol. Zároveň se zaměřuje na postoj veřejnosti, běžných žáků i škol samotných. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá charakteristikou pohybových vad, hlavní zaměření je na dětskou mozkovou obrnu. Dále je zde rozsáhle pojednáno o integraci – vysvětlení pojmů, legislativní rámec a faktory úspěšné integrace. Výzkumná část mapuje situaci na vybraných základních školách v Karviné a okolí. Šetření probíhalo dotazníkovou formou. Cílem bylo zjistit, jakou roli hraje postižení v otázce formování vztahů mezi jedinci, jaké je soužití postižených žáků s běžnými žáky i to, jak se na integraci těchto žáků dívá veřejnost. Práce obsahuje řadu grafů i zmíněný dotazník.
Klíčová slova integrace, postižení, začleňování, základní škola, žák
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1403700863.pdf
Instituce Masarykova Univerzita Brno , Pedagogická fakulta , Katedra speciální pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů