Autor |
Klára Šofrová |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce je zaměřena na specifika rodiny, úplné i neúplné, na její vztahy vůči škole, která je brána z pohledu instituce. Dále jsou zde vymezeny základní kategorie, jako škola, komunikace, spolupráce rodiny a školy a její formy, ale také analýza možností, které škola může využívat při komunikaci s rodiči. Praktická část práce se orientuje na zjištění existence vztahu mezi úplností rodiny a kvalitou její komunikace se školou. Dotazníkové šetření, které probíhalo na vzorku třídních učitelů a rodičů žáků Základní školy Náchod-Plhov, ukázalo, že mezi úplností rodiny a její komunikací se školou není významný rozdíl. Výsledky zjištěné na jedné základní škole nelze paušalizovat, nicméně je lze chápat jako podnět pro realizaci výzkumů na větším vzorku respondentů a jako ukazatel předpokládaných komunikačních vztahů mezi rodiči a školou. |
Klíčová slova |
dotazník, komunikace, rodina, škola, třídní učitel, žák |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1403866699.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií |
Možná souvislost |
|