Změnit jazyk:

Komunikace školy a rodiny s ohledem na úplnost rodiny

Autor Klára Šofrová
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií
Rok vydání 2010
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce je zaměřena na specifika rodiny, úplné i neúplné, na její vztahy vůči škole, která je brána z pohledu instituce. Dále jsou zde vymezeny základní kategorie, jako škola, komunikace, spolupráce rodiny a školy a její formy, ale také analýza možností, které škola může využívat při komunikaci s rodiči. Praktická část práce se orientuje na zjištění existence vztahu mezi úplností rodiny a kvalitou její komunikace se školou. Dotazníkové šetření, které probíhalo na vzorku třídních učitelů a rodičů žáků Základní školy Náchod-Plhov, ukázalo, že mezi úplností rodiny a její komunikací se školou není významný rozdíl. Výsledky zjištěné na jedné základní škole nelze paušalizovat, nicméně je lze chápat jako podnět pro realizaci výzkumů na větším vzorku respondentů a jako ukazatel předpokládaných komunikačních vztahů mezi rodiči a školou.
Klíčová slova dotazník, komunikace, rodina, škola, třídní učitel, žák
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele marie.jedlickova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1403866699.pdf
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav pedagogiky a sociálních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů