Třídní schůzky (způsob komunikace školy a rodičů)
Autor | Jana Říhová |
Název organizace | Masarykova Univerzita v Brně, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky |
Rok vydání | 2009 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou rodiče, děti a učitelé v Českém prostředí spokojeni s tradičním modelem třídních schůzek, protože model těchto schůzek zůstává ve většině případů stejný, jako byl před mnoha lety. Autorka srovnává tato setkání v České Republice a ve Velké Británii, jelikož tam nějaký čas působila. Poslední dobou se dostává do popředí téma komunikace mezi školou a rodinou, neboť škola přestává být pouze místem realizace výchovně-vzdělávacího procesu. První část práce pojednává o pedagogické komunikaci, obecně o její efektivitě, zásadách a způsobech. Shrnuje současnou situaci a způsob pořádání třídních schůzek nejen v České Republice, ale také ve Velké Británii. Ve druhé části jsou popsány metody pozorování a rozhovoru na vybraných základních školách, výsledky jednotlivých rozhovorů s žáky, učiteli a rodiči, včetně jejich shrnutí. |
Klíčová slova | děti, komunikace, rodiče, škola, třídní schůzky, učitelé |
Typ výzkumu | srovnávací výzkum |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | pedagogika@phil.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1405763737.pdf |
Instituce | Masarykova Univerzita v Brně, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky |
Možná souvislost | Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci Počet dětí a mladých lidí Předpokládané počty dětí a mladých lidí |