Změnit jazyk:

Komunikace ve škole a v přípravě učitelů

Autor Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Rok vydání 2010
Typ zprávy studie
Anotace Myšlení a komunikace jsou úzce propojeny. Tento článek jen věnován komunikaci při vyučování matematice. Vychází z přímého pozorování činností ve třídě. Řada učitelů nastupujících do pedagogické praxe se potýká s problémem komunikace při hodinách matematiky, neboť se necítí v tomto ohledu řádně připraveni. Cílem článku je ilustrovat základní typy komunikace, jejich přednosti a úskalí a ukázat některé aktivity vhodné pro rozšíření a prohloubení přípravy učitelů jejich efektivní využívání. Jsou zde také obsaženy návrhy některých aktivit vhodných k odstranění tohoto nedostatku ve vzdělávání učitelů matematiky. V části nazvané Učitel a komunikace ve škole jsou charakterizovány a ilustrovány hlavní typy komunikačních situací, které se ve vyučovacím procesu vyskytují. V části nazvané Simulace situací ve třídě jsou ilustrovány možnosti efektivního zařazení simulací do vzdělávání učitelů.
Klíčová slova komunikace, matematika, pedagogická praxe, učitel, vyučování
Typ výzkumu jednorázový výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jarmila.novotna@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1405764503.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů