Změnit jazyk:

Využití terapeutických technik ve speciální pedagogice

Autor Monika Pečenková
Název organizace Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická
Rok vydání 2010
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářské práce je zaměřena na terapeutické techniky využívané ve speciální pedagogice. Tyto techniky jsou využívány už řadu let. Teoretická část práce seznamuje s oborem speciální pedagogiky. Jsou zde vysvětleny pojmy a definice, i historie a cíle tohoto oboru. Je zde uvedeno i rozdělení speciální pedagogiky jako celku do jednotlivých podoborů. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření, které autorka prováděla ve Speciální základní škole v Poděbradech. Zde je vyučování doplňováno řadou terapeutických technik. Konkrétně arteterapií, ergoterapí, canisterapií, muzikoterapií, chirofonetikou. Ty pomáhají dětem uvolnit se a relaxovat mezi jednotlivými vyučovacími hodinami, ale také jsou podpůrnými prostředky pro zlepšení fyzického a psychického stavu, či osvojování si vědomostí a vzorců chování. Tyto terapie nelze provozovat podle přesně stanoveného návodu a aplikovat je plošně na všechny děti s postižením. Hlavní roli zde hrají odborně proškolení pedagogové a terapeuti.
Klíčová slova arteterapie, ergoterapie, muzikoterapie, speciální pedagogika, terapie, zooterapie
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele studijni.ff@upce.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1405764680.pdf
Instituce Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů