Autor |
kolektiv autorů META o. s. |
Název organizace |
META – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
účelová publikace |
Anotace |
Publikace je určena všem pedagogickým pracovníkům, kteří jsou zapojeni do procesu začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českých škol. V tomto případě jde zejména o školy základní. Záměrem této práce je usnadnit přechodovou fázi nově příchozích žáků s odlišným mateřským jazykem a zároveň usnadnění komunikace pro ně, pedagogy a rodiny těchto žáků. Text je zaměřen zejména na práci s nově příchozími žáky, kteří kvůli odlišnému jazyku potřebují větší podporu při vstupu do nové školy. Hlavním tématem jsou specifika přijímání žáka do školy, jeho začleňování do výuky. Další dvě části se zabývají problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu migrace a inkluzivního vzdělávání. Pozornost je též věnována příslušné legislativě, možnostem využívání asistenta pedagoga nebo vytváření vyrovnávacích plánů |
Klíčová slova |
inkluzivní vzdělávání, legislativa, odlišný mateřský jazyk, škola, začleňování, žák |
Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
info@meta-ops.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1408704563.pdf |
Instituce |
META – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů |
Možná souvislost |
|