Možnosti využití prvků waldorfské pedagogiky ve vzdělávacím programu mateřské školy
Autor | Marcela Pěčková |
Název organizace | Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Ústav primární a preprimární edukace |
Rok vydání | 2011 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Autorka práce se věnuje problematice waldorfské pedagogiky i ve svém pracovním životě, působí jako pedagožka v běžné mateřské škole. Část teoretická se zabývá základními prvky waldorfské pedagogiky a jejich aplikací pro předškolní vzdělávání. Pozornost je věnována těm prvkům, které jsou aplikovatelné ve školních vzdělávacích programech většiny mateřských škol. Teoretická část se zabývá průzkumem ve vybraných mateřských školách a je zaměřen na všeobecnou informovanost učitelek o metodách práce vycházejících z waldorfské pedagogiky. Práce ukazuje, že sblížit alternativu jakou je waldorfská pedagogika s tzv. běžným přístupem k předškolním dětem je možný a chod běžných tříd neovlivní negativně. |
Klíčová slova | dítě, předškolní vzdělávání, psychika, společnost, vzdělávací nabídka, waldorfská pedagogika |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | jan.valter@uhk.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1408704813.pdf |
Instituce | Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Ústav primární a preprimární edukace |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Účast dětí na předškolním vzdělávání |