Změnit jazyk:

Možnosti využití prvků waldorfské pedagogiky ve vzdělávacím programu mateřské školy

Autor Marcela Pěčková
Název organizace Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Ústav primární a preprimární edukace
Rok vydání 2011
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Autorka práce se věnuje problematice waldorfské pedagogiky i ve svém pracovním životě, působí jako pedagožka v běžné mateřské škole. Část teoretická se zabývá základními prvky waldorfské pedagogiky a jejich aplikací pro předškolní vzdělávání. Pozornost je věnována těm prvkům, které jsou aplikovatelné ve školních vzdělávacích programech většiny mateřských škol. Teoretická část se zabývá průzkumem ve vybraných mateřských školách a je zaměřen na všeobecnou informovanost učitelek o metodách práce vycházejících z waldorfské pedagogiky. Práce ukazuje, že sblížit alternativu jakou je waldorfská pedagogika s tzv. běžným přístupem k předškolním dětem je možný a chod běžných tříd neovlivní negativně.
Klíčová slova dítě, předškolní vzdělávání, psychika, společnost, vzdělávací nabídka, waldorfská pedagogika
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jan.valter@uhk.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1408704813.pdf
Instituce Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Ústav primární a preprimární edukace
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů