Změnit jazyk:

Asistent pedagoga a jeho uplatnění v současné škole

Autor Jana Halašová
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2010
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se zdravotním postižením do běžných škol, konkrétně ve Vsetíně a na činnosti asistentů pedagoga. Teoretická část práce se věnuje definicím základních pojmů - profesi učitele, profesi asistenta pedagoga, jeho kompetence a osobnostní předpoklady. Dále je tato část zaměřena na formy integrace žáků do škol, na úlohu školského poradenského zařízení a individuální vzdělávací plán. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký postoj zaujímají rodiče dětí se zdravotním postižením a rodiče dětí bez zdravotního postižení k činnostem asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu. Záměrem bylo porovnat výsledky zjištěné u jednotlivých skupin. Autorka je po vypracování své práce přesvědčena o tom, že většinu dětí se zdravotním postižením lze úspěšně vzdělávat v běžných školách, dokonce i děti s lehkým mentálním postižením. Výjimku podle jejího názoru, děti a žáci se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením.
Klíčová slova inkluze, individuální a skupinová integrace, dítě se zdravotním postižením, školské poradenské zařízení, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1408705017.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost Počet dětí/mladých žijících v materiálně deprivované domácnosti
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů