Autor |
Jana Halašová |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se zdravotním postižením do běžných škol, konkrétně ve Vsetíně a na činnosti asistentů pedagoga. Teoretická část práce se věnuje definicím základních pojmů - profesi učitele, profesi asistenta pedagoga, jeho kompetence a osobnostní předpoklady. Dále je tato část zaměřena na formy integrace žáků do škol, na úlohu školského poradenského zařízení a individuální vzdělávací plán. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký postoj zaujímají rodiče dětí se zdravotním postižením a rodiče dětí bez zdravotního postižení k činnostem asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu. Záměrem bylo porovnat výsledky zjištěné u jednotlivých skupin. Autorka je po vypracování své práce přesvědčena o tom, že většinu dětí se zdravotním postižením lze úspěšně vzdělávat v běžných školách, dokonce i děti s lehkým mentálním postižením. Výjimku podle jejího názoru, děti a žáci se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením. |
Klíčová slova |
inkluze, individuální a skupinová integrace, dítě se zdravotním postižením, školské poradenské zařízení, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1408705017.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost |
Počet dětí/mladých žijících v materiálně deprivované domácnosti
|