Změnit jazyk:

Motivace žáků k učení

Autor Denisa Broumová
Název organizace Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd
Rok vydání 2011
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Práce je rozdělená na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována obecnému popisu a rozdělení motivace. Dále obsahuje charakteristiku dětí, o kterých tato práce je, což znamená děti středního školního věku a samotné školní motivace i způsoby, jak lze konkrétně žáky daného věku ve škole motivovat. Je zde i srovnání dvou skupin žáků, kterým je tato práce věnována a to žákům osmiletých gymnázií a běžných základních škol. Praktická část se věnuje výzkumu, konkrétně srovnání toho, zda se liší motivace k učení u žáků osmých tříd základních škol a studentů tercií osmiletých gymnázií. Výsledky výzkumu ukazují, že samotná motivace k učení se u žáků a studentů liší. Žáci osmých tříd základních škol více upřednostňovali výroky týkající se vnější motivace k učení a studenti tercií se spíše shodovali s výroky vnitřní motivace.
Klíčová slova motivace, osmileté gymnázium, učení, základní škola, žák
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele pedagogika@phil.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1408705419.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů