Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči
Autor | Mgr. Eliška Zajitzová, Ph.D. |
Název organizace | Hnutí R, nakladatelství s vědeckou radou, Praha |
Rok vydání | 2011 |
Typ zprávy | účelová publikace |
Anotace | Tato publikace je věnována předškolnímu vzdělávaní a poukazuje na jeho význam při rozvoji jazyka, řeči a komunikace dětí předškolního věku. První kapitola se věnuje předškolnímu vzdělávání z historického pohledu, ale i současnému pojetí předškolního vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá rozvojem jazyka a řeči dítěte předškolního věku. Jsou zde uvedeny výsledky výzkumného šetření v oblasti jazyka a řeči dětí předškolního věku. Zkoumáno bylo 100 dětí předškolního věku před nástupem do 1. třídy základní školy ze čtyř mateřských škol v Olomouci metodami pozorování a rozhovoru. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že celková úroveň kompetencí sledovaných dětí předškolního věku v oblasti jazyka a řeči dosahuje úrovně 86,80 %. Publikace je určena odborné i laické veřejnosti, zejména odborníkům z oblasti předškolní pedagogiky, studentům příslušného studijního oboru a pedagogům mateřských škol. |
Klíčová slova | jazyk, řeč, komunikace, vývoj řeči, komunikativní kompetence, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | balvin@fhs.utb.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1408706100.pdf |
Instituce | Hnutí R, nakladatelství s vědeckou radou, Praha |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Účast dětí na předškolním vzdělávání |