Změnit jazyk:

Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči

Autor Mgr. Eliška Zajitzová, Ph.D.
Název organizace Hnutí R, nakladatelství s vědeckou radou, Praha
Rok vydání 2011
Typ zprávy účelová publikace
Anotace Tato publikace je věnována předškolnímu vzdělávaní a poukazuje na jeho význam při rozvoji jazyka, řeči a komunikace dětí předškolního věku. První kapitola se věnuje předškolnímu vzdělávání z historického pohledu, ale i současnému pojetí předškolního vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá rozvojem jazyka a řeči dítěte předškolního věku. Jsou zde uvedeny výsledky výzkumného šetření v oblasti jazyka a řeči dětí předškolního věku. Zkoumáno bylo 100 dětí předškolního věku před nástupem do 1. třídy základní školy ze čtyř mateřských škol v Olomouci metodami pozorování a rozhovoru. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že celková úroveň kompetencí sledovaných dětí předškolního věku v oblasti jazyka a řeči dosahuje úrovně 86,80 %. Publikace je určena odborné i laické veřejnosti, zejména odborníkům z oblasti předškolní pedagogiky, studentům příslušného studijního oboru a pedagogům mateřských škol.
Klíčová slova jazyk, řeč, komunikace, vývoj řeči, komunikativní kompetence, dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele balvin@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1408706100.pdf
Instituce Hnutí R, nakladatelství s vědeckou radou, Praha
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů