Změnit jazyk:

Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním

Autor Eva Čadová a kolektiv
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Rok vydání 2012
Typ zprávy účelová publikace
Anotace Cílem této práce je přinést jakýsi návod pro práci učitelů především se žáky integrovanými ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Práce se žákem se zdravotním postižením bývá obtížnější, jiná, ale zároveň často stejná jako s ostatními žáky. To vyžaduje od učitelů větší přípravu. Řadíme do ní nejen seznámení se s příčinami, projevy a důsledky příslušného druhu postižení, ale také s možnostmi, které je potřeba ve třídě využít. K tomu slouží tato práce, ve které bylo vytvořeno šest metodik pro konkrétní postižení. Jedná se o metodiky pro práci se žáky s mentálním postižením, s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s narušeným komunikačním systémem, s poruchou autistického spektra. V úvodu metodik jsou definovány speciální vzdělávací potřeby podle jednotlivých druhů zdravotního postižení. Stěžejním je v metodice oblast specifik práce při vzděláváních těchto žáků, a to s ohledem na hloubku zdravotního postižení a samozřejmě také na stupeň vzdělávání.
Klíčová slova metodika, potřeby, postižení, tělesné postižení, učitelé, zdravotní postižení
Typ výzkumu jednorázový výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele avea@centrum.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1411386333.pdf
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů