Změnit jazyk:

Pohled pedagogických pracovníků na problematiku pěstounské péče

Autor Bc. Jaroslava Polášková
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2013
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se věnuje problematice transformace péče o ohrožené děti, konkrétně pěstounské péči. Jejím cílem je nastínit, jak se na celou problematiku této transformace dívají ti, kteří jsou s těmito dětmi v každodenním kontaktu. Jedná se o pedagogické pracovníky v dětských domovech a pedagogické pracovníky v základních a středních školách. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část je věnována základním pojmům z oblasti péče o ohrožené děti, seznamuje s procesem transformace péče o ohrožené děti, legislativnímu ukotvení této problematiky a jednotlivým typům náhradní rodinné péče. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohledy pedagogických pracovníků na problematiku pěstounské péče, zjišťuje jejich osobní zkušenosti s pěstounskou péčí, jejich pohled na transformaci ústavní výchovy a případný zájem o pěstounskou péči. Porovnává, jak se tyto pohledy liší u pedagogických pracovníků pracujících v zařízení pro výkon ústavní výchovy a pedagogů působících na základních a středních školách.
Klíčová slova náhradní péče, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, pedagogický pracovník, vychovatel, učitel
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1416931933.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů