Autor |
Bc. Jaroslava Polášková |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se věnuje problematice transformace péče o ohrožené děti, konkrétně pěstounské péči. Jejím cílem je nastínit, jak se na celou problematiku této transformace dívají ti, kteří jsou s těmito dětmi v každodenním kontaktu. Jedná se o pedagogické pracovníky v dětských domovech a pedagogické pracovníky v základních a středních školách. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část je věnována základním pojmům z oblasti péče o ohrožené děti, seznamuje s procesem transformace péče o ohrožené děti, legislativnímu ukotvení této problematiky a jednotlivým typům náhradní rodinné péče. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohledy pedagogických pracovníků na problematiku pěstounské péče, zjišťuje jejich osobní zkušenosti s pěstounskou péčí, jejich pohled na transformaci ústavní výchovy a případný zájem o pěstounskou péči. Porovnává, jak se tyto pohledy liší u pedagogických pracovníků pracujících v zařízení pro výkon ústavní výchovy a pedagogů působících na základních a středních školách. |
Klíčová slova |
náhradní péče, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, pedagogický pracovník,
vychovatel, učitel
|
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1416931933.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost |
|