Autor |
PhDr. Ladislav Csémy, Olga Starostová, Tamara Hrachovinová, Petr Čáp |
Název organizace |
EDUin, o. p. s., Veslařský ostrov 62, 147 00 Praha 4 – Podolí |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
účelová publikace |
Anotace |
Tato práce vznikla na základě výzkumu, jehož hlavním cílem bylo analyzovat rozsah a formy agresivního chování ve školách. Za cíl si klade popis výskytu vybraných forem agresivního chování ve škole. Projekt byl rozdělen do dvou částí. V jedné části byly dotazováni učitelé, v druhé žáci. Otázky se týkaly výskytu různých forem agrese ve škole, názorů učitelů na agresivitu v kontextu práce pedagoga a názorů na možnosti řešení problémů s agresivitou žáků. Vedle otázek zaměřených na agresivitu byly zahrnuty otázky zjišťující některé osobnostní charakteristiky, životní a pracovní spokojenost. Pedagogové se nejčastěji setkávali se slovní a fyzickou agresí mezi žáky (83 % resp. 37 % týdně nebo častěji) a vandalismem vůči majetku a vybavení školy (25 %). Hrubé slovní výpady vůči učitelům v posledním roce uvedlo 86 % dotázaných. Fyzické napadení někoho z učitelského sboru žákem uvedlo 16 % dotázaných. Názory na agresivitu žáků ve škole a na způsoby omezování agresivity se lišily v závislosti na míře agresivity, jíž byl učitel vystaven. Závěrem lze říci, že při vytváření podmínek pro bezpečnost ve škole je třeba brát v úvahu situaci v konkrétní škole a zkušenosti pedagogů se zvládáním projevů agresivního chování žáků. |
Klíčová slova |
agresivita, pedagogové, základní škola, žáci, Česká republika |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
csemy@seznam.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1428496725.pdf |
Instituce |
EDUin, o. p. s., Veslařský ostrov 62, 147 00 Praha 4 – Podolí |
Možná souvislost |
Celkové počty žáků a studentů
|