Autor |
Lenka Luxíková |
Název organizace |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Obsahem této bakalářské práce je zjistit, jak děti předškolního věku vnímají osoby s tělesnými modifikacemi. Jedná se o běžnější modifikace jako je tetování a piercing. Teoretická část přibližuje pojmy spojené s tělesnými modifikacemi a aktuální otázky související s nimi. V praktické části autorka sleduje reakce dětí v mateřské školce na člověka, který má výrazná tetování na velké části svého těla. Podle odpovědí dětí na předem připravené otázky a podle pozorování jejich reakcí na cizí osobu s netradičním vzezřením autorka vyhodnotila, že děti nemají vůči běžným modifikacím žádné předsudky. Většina dětí má ve svém okolí někoho, od koho tyto tělesné úpravy znají, všechny děti se s nimi už někdy setkaly. Z uvedených odpovědí vyplývá, že tetování přijde dětem zajímavější, protože jej vnímají jako obrázky, piercing se takové oblibě netěší. |
Klíčová slova |
předškolní dítě, tělesné modifikace, tetování, vnímání |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
evamich@pf.jcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1432569938.pdf |
Instituce |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie |
Možná souvislost |
|