Změnit jazyk:

Záškoláctví dětí ze sociálně vyloučené lokality jako projev jejich postoje ke školnímu vzdělávání

Autor Bc. Ondřej Buchta
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2014
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se zabývá postoji romských žáků ze sociálně vyloučené lokality ke školnímu vzdělávání a k záškoláctví. Teoretická část představuje poznatky a pojmy z oblasti záškoláctví, a dále se věnuje problematice sociálně vyloučených lokalit. Následuje problematika vzdělávání romských dětí z pohledu všech možných příčin jejich vzdělanostních problémů – od důvodů na straně rodiny, přes osobní příčiny jednotlivců, až po faktory na straně školy. Cílem praktické části je prozkoumat faktory ovlivňující postoje romských dětí ke školnímu vzdělávání a k záškoláctví, a mezi těmito faktory hledat souvislosti. Z výsledků výzkumu vyplývá, že ústředním problematickým bodem školního vzdělávání romských dětí ze sociálně vyloučené lokality je střet vnitřních nevyřčených potřeb těchto dětí s potřebami instituce školy reprezentovanými učiteli. Diplomová práce se vztahuje pouze na konkrétní účastníky výzkumu a nemá za cíl generalizovat výsledky na všechny příslušníky romské menšiny nebo všechny obyvatele sociálně vyloučených lokalit.
Klíčová slova romský žák, sociálně vyloučená lokalita, výzkum názorů a postojů, základní škola, záškoláctví
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1432570845.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů