Změnit jazyk:

Rovný přístup ke vzdělávání v České republice: situace a doporučení

Autor Česká školní inspekce, Fráni Šrámka 37, Praha 5
Název organizace Česká školní inspekce, Fráni Šrámka 37, Praha 5
Rok vydání 2014
Typ zprávy účelová publikace
Anotace Účelem publikace je umožnit ucelený objektivní pohled na dopady současné vzdělávací politiky a její možné změny z hlediska naplňování principu rovnosti. Popisuje současnou situaci v ČR a možnosti jejího vývoje v oblastech, které jsou z hlediska rovnosti považovány pro ČR jako hlavní problémy. V analýze dopadů současného vzdělávacího systému jsou využity výsledky veřejné diskuse a výzkumu postojů rodičovské veřejnosti. Rovněž je zde obsažen popis pozitivních snah a aktivit, které se rozšiřují napříč celým systémem, ale také přetrvávajících i nových bariér, které překonávání školního neúspěchu brání. Tato publikace je určena zejména aktérům vzdělávací politiky: od ministerstva až po jednotlivé školy.
Klíčová slova pedagogický pracovník, rodiče, rovné příležitosti, vzdělávací politika, žáci
Typ výzkumu kvantitativní , srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele posta@csicr.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1432571599.pdf
Instituce Česká školní inspekce, Fráni Šrámka 37, Praha 5
Možná souvislost Celkové počty žáků a studentů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů