Změnit jazyk:

Segregace romských dětí v českém vzdělávacím systému

Autor Patricie Křepská
Název organizace Masarykova univerzita Ekonomicko-správní fakulta, Katedra Veřejné ekonomie
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce si klade za cíl shrnout poznatky dostupných relevantních výzkumů porovnávajících vzdělanostní šance romských dětí s jejich neromskými vrstevníky a na základě těchto poznatků určit, zda v českém vzdělávacím systému dochází k segregaci romských dětí. První část práce vymezuje pojem segregace, popisuje vzdělávání Romů v České republice a charakterizuje problematiku nerovných příležitostí ve vzdělání. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na analýzu jednotlivých studií a výzkumů, které v České republice proběhly. Z těchto výzkumů vyplývá, že k segregaci romských dětí v českém vzdělávacím systému dochází, romské děti dosahují nižšího vzdělání oproti dětem z majoritní populace, častěji propadají, jsou přeřazovány do specializovaných základních škol a ukončují docházku dříve než v závěrečném ročníku.
Klíčová slova český vzdělávací systém, romské děti, segregace, sociální vyloučení, veřejná politika
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele jana.biskupova@econ.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1434886131.pdf
Instituce Masarykova univerzita Ekonomicko-správní fakulta, Katedra Veřejné ekonomie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů