Anotace |
Cílem této diplomové práce je analyzovat postoje žáků k sexuální výchově v závislosti na vybraných proměnných. Dílčím cílem je zjistit, zda považují za nutné, se sexuální výchově věnovat v samostatném předmětu, a dále také zjistit, jaké jsou postoje žáků k sexuální výchově. Teoretická část vymezuje koncept sexuální výchovy, jednotlivé kapitoly se zabývají samotným pojmem sexuální výchova, jak se člení, jaká je její náplň, obsah, cíle, metody a principy, uvádí důvody pro zavádění sexuální výchovy do škol. Praktická část práce je zaměřena na zjišťování postojů žáků k sexuální výchově v závislosti na vybraných proměnných, a zda vůbec považují za nutné, věnovat se sexuální výchově v samostatném, specializovaném předmětu. Výzkum ukázal, že 60,87 % žáků z celkem 460 dotázaných, by chtělo sexuální výchovu jako samostatný předmět, a uvedl, jaké jsou postoje žáků k sexuální výchově. |