Autor |
Tereza Odcházelová |
Název organizace |
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta Katedra biologie a environmentálních studií |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Cílem této studie je představit multimédia jako vhodný prvek pro realizaci výuky v souladu s doporučovanými didaktickými metodami a přístupy k přírodovědnému vzdělávání. V posledních letech je zaznamenáván celoevropský trend poklesu zájmu o studium přírodních věd, proto učitelé přírodovědných oborů hledají nové efektivnější a pro žáky přitažlivější vzdělávací metody a přístupy k výuce. Za jeden z vhodných prostředků pro přiblížení výuky žákům jsou považována multimédia, respektive vhodná implementace různých typů médií do výuky s ohledem na didaktickou znalost obsahu a potřeby žáků. Výhodou multimediálních prostředků je, že učiteli dovolují používat ve třídě rozdílné výukové styly a způsoby sdělování odborného obsahu. Důležitou úlohu hrají multimédia rovněž v otázce motivace, které současní žáci potřebují relativně velkou dávku. Kombinace multimediálních prezentací, činnostního vyučování a tradičních výukových technik může být také hodnotnou podporou např. badatelsky orientované výuky a vyučování jako celku. |
Klíčová slova |
motivace, multimédia, přírodní vědy, výukové trendy |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, FK Gynekologie, porodnictví |
Email na řešitele |
tereza.odchazelova@pedf.cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1434886923.pdf |
Instituce |
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta Katedra biologie a environmentálních studií |
Možná souvislost |
|