Změnit jazyk:

Role multimédií ve výuce přírodních věd

Autor Tereza Odcházelová
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta Katedra biologie a environmentálních studií
Rok vydání 2014
Typ zprávy studie
Anotace Cílem této studie je představit multimédia jako vhodný prvek pro realizaci výuky v souladu s doporučovanými didaktickými metodami a přístupy k přírodovědnému vzdělávání. V posledních letech je zaznamenáván celoevropský trend poklesu zájmu o studium přírodních věd, proto učitelé přírodovědných oborů hledají nové efektivnější a pro žáky přitažlivější vzdělávací metody a přístupy k výuce. Za jeden z vhodných prostředků pro přiblížení výuky žákům jsou považována multimédia, respektive vhodná implementace různých typů médií do výuky s ohledem na didaktickou znalost obsahu a potřeby žáků. Výhodou multimediálních prostředků je, že učiteli dovolují používat ve třídě rozdílné výukové styly a způsoby sdělování odborného obsahu. Důležitou úlohu hrají multimédia rovněž v otázce motivace, které současní žáci potřebují relativně velkou dávku. Kombinace multimediálních prezentací, činnostního vyučování a tradičních výukových technik může být také hodnotnou podporou např. badatelsky orientované výuky a vyučování jako celku.
Klíčová slova motivace, multimédia, přírodní vědy, výukové trendy
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, FK Gynekologie, porodnictví
Email na řešitele tereza.odchazelova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1434886923.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta Katedra biologie a environmentálních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů