Anotace |
Autorka, sama studentka sociologie, se ve své diplomové práci zamýšlí nad otázkou, proč jdou studenti sociologii studovat a jaké představy a očekávání mají s tímto oborem spojené. Zaměřila se na studenty sociologie v Plzni a v Praze. Teoretická část práce se nejprve věnuje stručnému vývoji vzdělání v České republice, zejména změnám, kterými české vzdělávání prošlo po roce 1989. Dále je popisováno vzdělání v dnešní době a právě motivace, které vedou jedince ke studiu. Je zde i kapitola, která se věnuje otázce obmezení přístupu ke vzdělání, neboť i v dnešní době přetrvávají nerovnosti, které znemožňují vstup na vysokou školu. Teoretickou část práce zakončuje podkapitola věnovaná absolventům a jejich uplatnění na trhu práce. Další část práce se věnuje metodologii, na tu navazuje poslední část, která je tvořena samotnou analýzou. Z výzkumu vyplynulo, že obor sociologie je studenty vnímán tak, že je nepřipravuje pro konkrétní zaměstnání. |