Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu
Autor | PhDr. Zora Syslová, Ph.D, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D. |
Název organizace | Pedagogická orientace, Vědecký časopis České pedagogické společnosti |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | studie |
Anotace | Tato studie přináší ucelený přehled oblastí empirického zkoumání předškolního vzdělávání v České republice v letech 2000–2010. Autorky provedly analýzu výzkumů, které byly v daném období publikovány v odborných časopisech a relevantních sbornících. Hlavním cílem tohoto textu je analyzovat témata, kterými se výzkum v oblasti předškolního vzdělávání zabýval, a shrnout hlavní poznatky, které přinesl. Ukazuje se, že zastoupení empirických šetření je nejpočetnější v oblastech učitel mateřské školy a terciární vzdělávání učitelů mateřských škol. Ukazuje se, že výsledky analyzovaných výzkumů nepokrývají všechny oblasti, které OECD doporučilo sledovat. Z této přehledové studie lze přesto vyčíst, že s rozšiřujícím se počtem pedagogických fakult zajišťujících vzdělávání učitelů mateřských škol se zvyšuje také počet empirických šetření. |
Klíčová slova | analýza, empirický výzkum, předškolní vzdělávání, studie |
Typ výzkumu | kontinuální výzkum |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | syslova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1437571914.pdf |
Instituce | Pedagogická orientace, Vědecký časopis České pedagogické společnosti |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Účast dětí na předškolním vzdělávání |