Změnit jazyk:

Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu

Autor PhDr. Zora Syslová, Ph.D, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Název organizace Pedagogická orientace, Vědecký časopis České pedagogické společnosti
Rok vydání 2012
Typ zprávy studie
Anotace Tato studie přináší ucelený přehled oblastí empirického zkoumání předškolního vzdělávání v České republice v letech 2000–2010. Autorky provedly analýzu výzkumů, které byly v daném období publikovány v odborných časopisech a relevantních sbornících. Hlavním cílem tohoto textu je analyzovat témata, kterými se výzkum v oblasti předškolního vzdělávání zabýval, a shrnout hlavní poznatky, které přinesl. Ukazuje se, že zastoupení empirických šetření je nejpočetnější v oblastech učitel mateřské školy a terciární vzdělávání učitelů mateřských škol. Ukazuje se, že výsledky analyzovaných výzkumů nepokrývají všechny oblasti, které OECD doporučilo sledovat. Z této přehledové studie lze přesto vyčíst, že s rozšiřujícím se počtem pedagogických fakult zajišťujících vzdělávání učitelů mateřských škol se zvyšuje také počet empirických šetření.
Klíčová slova analýza, empirický výzkum, předškolní vzdělávání, studie
Typ výzkumu kontinuální výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele syslova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1437571914.pdf
Instituce Pedagogická orientace, Vědecký časopis České pedagogické společnosti
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů