Změnit jazyk:

Hodnocení žáků při výuce výchovy k občanství na 2. stupni základní školy

Autor Radka Novotná
Název organizace Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie
Rok vydání 2013
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem této práce je za pomoci odborné literatury vymezit problém hodnocení žáků při výuce výchovy k občanství. Teoretická část obecně popisuje hodnocení, jeho funkce a formy, které se využívají na 2. stupni základní školy. Nejvíce pozornosti je zaměřeno na formy hodnocení, převážně na klasifikaci a slovní hodnocení, jaké jsou jejich přednosti a naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující. Také se autorka pokusí vysvětlit, jak může hodnocení působit na žáky a motivovat je pro další výuku. Praktická část je věnována dotazníkovému šetření na 2. stupni základní školy. Důležitou částí výzkumu byla motivace žáků ve vztahu k hodnocení. Je zřejmé, že pokud by se na hodinách nehodnotilo, žák by nebyl ničím motivován k dalšímu studiu, proto je hodnocení tak důležité. Z výzkumu dále vyplývá, že když většina žáků dostane špatnou známku, má větší tendenci se na další hodinu připravit a známku si opravit. Dalším problémem, který byl zkoumán, je samotné hodnocení. Ukazuje se, že všichni učitelé používají hodnocení pomocí známek. Samotní učitelé se známkování zastávají a jsou přesvědčeni, že plní veškeré funkce, které by hodnocení mělo plnit a dostatečně informuje žáka i rodiče, rodiče o tom ale přesvědčeni nejsou. Většina dotazovaných rodičů i žáků se shodla na tom, že by místo klasifikace preferovala kombinované hodnocení.
Klíčová slova hodnocení, učitel, výchova k občanství, žák, 2. stupeň základní školy
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele evamich@pf.jcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1439810875.pdf
Instituce Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů