Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
Autor | Mgr. et Mgr. Martina Kurowski |
Název organizace | Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta MU |
Rok vydání | 2013 |
Typ zprávy | studie |
Anotace | Článek je věnován tématu vzdělávání migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. Část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Je zde definován pojem žák – uprchlík. Velká část práce se věnuje analýze případové studie. Prezentované šetření se soustředí na pochopení a vysvětlení procesů probíhajících v průběhu vzdělávací kariéry žáka-uprchlíka. Tato studie je realizována na 3 konkrétních osobách – žák uprchlík, jeho matka a jeho učitelka a přináší tedy pohled na danou problematiku ze tří různých úhlů pohledu. |
Klíčová slova | edukační strategie, migrace, pobytové středisko, uprchlík, vzdělání, žadatel o mezinárodní ochranu |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele | kurowski@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1442832621.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta MU |
Možná souvislost | Podíl imigrace 0 - 30 let z celkové imigrace Podíl emigrace 0 - 30 let z celkové emigrace |