Změnit jazyk:

Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie

Autor Mgr. et Mgr. Martina Kurowski
Název organizace Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta MU
Rok vydání 2013
Typ zprávy studie
Anotace Článek je věnován tématu vzdělávání migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. Část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Je zde definován pojem žák – uprchlík. Velká část práce se věnuje analýze případové studie. Prezentované šetření se soustředí na pochopení a vysvětlení procesů probíhajících v průběhu vzdělávací kariéry žáka-uprchlíka. Tato studie je realizována na 3 konkrétních osobách – žák uprchlík, jeho matka a jeho učitelka a přináší tedy pohled na danou problematiku ze tří různých úhlů pohledu.
Klíčová slova edukační strategie, migrace, pobytové středisko, uprchlík, vzdělání, žadatel o mezinárodní ochranu
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele kurowski@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1442832621.pdf
Instituce Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta MU
Možná souvislost Podíl imigrace 0 - 30 let z celkové imigrace
Podíl emigrace 0 - 30 let z celkové emigrace
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů