Změnit jazyk:

Mezigenerační vztahy a jejich význam z hlediska sociální pedagogiky

Autor Dagmar Mazánková
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tato práce vyzvedává význam mezigeneračních vztahů v dnešní době a důležitost pozitivních vazeb mezi jednotlivými generacemi. Zaměřuje se zvláště na dnešní mládež a její přístup ke starší generaci a také se zabývá otázkou, jak tuto situaci vnímá střední generace a senioři. Hlavním cílem práce je objasnit situaci, jak děti a mládež vnímají třetí generaci, jak ji hodnotí a jakým způsobem své hodnocení vysvětlují. Zaměřit se také na přístup druhé generace a seniorů k tomuto hodnocení a zjistit vztah seniorů k dnešní mládeži. V teoretické části práce je obsažen přehled problematiky mezigeneračních vztahů od historie po současnost, stručný historický vývoj vztahů mezi jednotlivými generacemi a proměny v životním běhu. V praktické části je uvedeno, jak probíhala její příprava, jaký byl stanoven cíl, úkoly, hypotézy a jaké byly použity metody. Následuje vyhodnocení dotazníku a rozhovoru, analýza a interpretace získaných výsledků.
Klíčová slova generace, komunikace, konflikty, kontakty, mezigenerační vztahy, mezigenerační, normy, očekávání, rodina, vnímání vztahů
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AN Psychologie, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele studijni@imsbrno.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1442832994.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů