Autor |
Kateřina Krčmářová |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem této práce je přiblížit problematiku vzniku úzkosti a strachu u dětí od jejich narození až do období mladšího školního věku. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení pojmů úzkost a strach, popisuje výskyt a působení těchto emocí postupně během vývoje člověka. Praktická část práce se zabývá tím, jak si děti samotné představují objekty, ze kterých mají strach. Výzkum je rozdělen do dvou částí – pro rodiče byl připraven dotazník, kde odpovídali na otázky, s jakými typy strachů a úzkostí se jejich děti potýkaly, jak je řešily a jak se chovaly v situacích, které jim naháněly strach. Druhá část výzkumu byla zaměřena na to, jak si jednotlivé děti představují objekty, ze kterých mají strach. Zvolenou metodou byla kresba. |
Klíčová slova |
emoční porucha, fantazie, frustrace, magické myšlení, strach, úzkost |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AN Psychologie |
Email na řešitele |
mizerova@kps.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1442833384.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie |
Možná souvislost |
|