Změnit jazyk:

Problematika dětských strachů a úzkostí

Autor Kateřina Krčmářová
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem této práce je přiblížit problematiku vzniku úzkosti a strachu u dětí od jejich narození až do období mladšího školního věku. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení pojmů úzkost a strach, popisuje výskyt a působení těchto emocí postupně během vývoje člověka. Praktická část práce se zabývá tím, jak si děti samotné představují objekty, ze kterých mají strach. Výzkum je rozdělen do dvou částí – pro rodiče byl připraven dotazník, kde odpovídali na otázky, s jakými typy strachů a úzkostí se jejich děti potýkaly, jak je řešily a jak se chovaly v situacích, které jim naháněly strach. Druhá část výzkumu byla zaměřena na to, jak si jednotlivé děti představují objekty, ze kterých mají strach. Zvolenou metodou byla kresba.
Klíčová slova emoční porucha, fantazie, frustrace, magické myšlení, strach, úzkost
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AN Psychologie
Email na řešitele mizerova@kps.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1442833384.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra psychologie
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů