Změnit jazyk:

Vliv školního prostředí na prosociální chování žáků

Autor Bc. Lucie Dubínová
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tématem diplomové práce bylo zkoumání vlivu školního prostředí na prosociální chování žáků. Teoretická část definuje pojmy jako prosociální chování, školní prostředí, školní klima. Vychází z dosud provedených výzkumů a závěrů našich i zahraničních autorů. Cílem výzkumu v praktické části je analýza školního prostředí, klima třídy a vzdělávacích aktivit, které přispívají k rozvoji prosociálního chování dítěte v období puberty. Výzkum potvrdil, že školní prostředí má vliv na prosociální chování žáků, a to především jeho složka – učitel. Pokud učitel poskytuje žákům dostatečnou oporu, stává se pro ně vzorem.
Klíčová slova altruismus, motivace prosociálního chování, prosociální chování, školní klima, školní prostředí, třídní klima
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1442833533.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů