Přechod dětí z prvního na druhý stupeň očima rodičů
Autor | Anna Podsedníková |
Název organizace | Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd |
Rok vydání | 2013 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Cílem této práce bylo osvětlit, jak rodiče vnímají přechod svého dítěte z primárního do nižšího sekundárního vzdělávání. Teoretická část této bakalářské práce popisuje systém českého školství mezi primárním a sekundárním stupněm a vzdělávací trh. Zabývá se typy přechodů do nižšího sekundárního stupně a přibližuje mechanismy, kterými jsou rodiče schopni ovlivnit vzdělávací dráhu dítěte. Praktická část práce je zaměřená na tyto výzkumné otázky: Jak rodiče vnímají přestup svých dětí do nižšího sekundárního stupně? Jaké důvody ovlivňují rodiče při plánování vzdělávací dráhy dítěte? Kteří aktéři se podílejí na rozhodování při plánování vzdělávací dráhy dítěte? Ukázalo se, že před vstupem dětí do nižšího sekundárního stupně měli rodiče jistá očekávání, jak pozitivní tak negativní. Dalším klíčovým zjištěním bylo, že pro rodiče, kteří se rozhodli přihlásit dítě na víceleté gymnázium, bylo rozhodujícím, aby dítěti byl poskytnut prostor pro rozvoj nadání a aby bylo přijato na vysokou školu. Z výsledků také můžeme jednoznačně potvrdit, že nároky kladené na víceletém gymnáziu jsou vyšší než na základní škole. |
Klíčová slova | dítě, gymnázium, nižší vzdělávací stupeň, rodiče, vzdělávání |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | klusakova@phil.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1445005131.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |