Autor |
Jitka Hamerníková |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Tato bakalářská práce je zaměřena na motivaci studentů ve škole. V teoretické části jsou popsány poznatky jako např. základní motivační postupy jak ze strany studenta, tak i ze strany učitele nebo motivační působení odměn, trestů a školních známek, frustrace a nadměrná motivace, které jsou čerpány ze zdrojů uvedených v seznamu použité literatury. V praktické části se autorka zaměřila na sběr dat pomocí dotazníkové metody a pokusila se zjistit, čím se studenti cítí být nejvíce motivováni. Výzkum prokázal, že všechny tři motivační teorie a to jak poznávací, sociální, tak i výkonová mají značný vliv na motivaci studentů. Mezi uvedenými teoriemi nebyly praktickým výzkumem zjištěny výraznější rozdíly a každá z nich se na motivačním působení podílela přibližně stejným dílem. |
Klíčová slova |
motivace, motivační teorie, motiv, teorie potřeb |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1445005468.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno |
Možná souvislost |
|