Autor |
Alena Pospíchalová |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem této bakalářské práce je seznámit se s významem hlasitého čtení pro osobnost dítěte a s programy či akcemi, které hlasité čtení podporují. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje 3 kapitoly. První kapitola se zaměřuje na samotný proces čtení, na čtenářské návyky a působení četby. Pozornost je obrácena i na osobnost čtenáře a na poruchy, které mohou čtení doprovázet. Další kapitola je věnována dětskému čtenářství a rozvoji čtenářského zájmu v závislosti na psychofyziologickém vývoji dítěte. Následuje kapitola o samotném hlasitém čtení, kde je uveden stručný nástin historie hlasitého čtení a názory na něj z pohledu českých odborníků a pedagogů. Jsou zde také popsány nejrůznější akce a programy knihoven na podporu hlasitého čtení. Mezi nejznámější takové programy patří Celé Česko čte dětem. V praktické části práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového průzkumu, které mapují současný stav předčítání v českých rodinách, resp. v rodinách žijících na Rakovnicku. Z výzkumu vyplývá, že jen 30 % rodičů dětem každý den předčítá, i když jsou téměř všichni o významu hlasitého čtení přesvědčeni. |
Klíčová slova |
četba, čtenář, dítě, hlasité čtení, vývoj |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
info-ff@ff.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1445006213.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická |
Možná souvislost |
|