Změnit jazyk:

Význam hlasitého čtení pro rozvoj dětské osobnosti

Autor Alena Pospíchalová
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem této bakalářské práce je seznámit se s významem hlasitého čtení pro osobnost dítěte a s programy či akcemi, které hlasité čtení podporují. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje 3 kapitoly. První kapitola se zaměřuje na samotný proces čtení, na čtenářské návyky a působení četby. Pozornost je obrácena i na osobnost čtenáře a na poruchy, které mohou čtení doprovázet. Další kapitola je věnována dětskému čtenářství a rozvoji čtenářského zájmu v závislosti na psychofyziologickém vývoji dítěte. Následuje kapitola o samotném hlasitém čtení, kde je uveden stručný nástin historie hlasitého čtení a názory na něj z pohledu českých odborníků a pedagogů. Jsou zde také popsány nejrůznější akce a programy knihoven na podporu hlasitého čtení. Mezi nejznámější takové programy patří Celé Česko čte dětem. V praktické části práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového průzkumu, které mapují současný stav předčítání v českých rodinách, resp. v rodinách žijících na Rakovnicku. Z výzkumu vyplývá, že jen 30 % rodičů dětem každý den předčítá, i když jsou téměř všichni o významu hlasitého čtení přesvědčeni.
Klíčová slova četba, čtenář, dítě, hlasité čtení, vývoj
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele info-ff@ff.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1445006213.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů