Autor |
Alena Hánová |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem této práce je objasnit situaci týkající se podpory vzdělávání dětí sociálně a kulturně znevýhodněných na základních školách, konkrétně v Plzni. Snaží se nastínit specifika národnostních menšin a problematiku sociokulturního znevýhodnění. Zjistit, jaké možnosti podpory vzdělávání těchto žáků v dané lokalitě Plzeň – město jsou. Teoretická část popisuje jednotlivé vybrané národnostní menšiny. Dále se zabývá Strategií Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky pro zlepšení vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí, autorka rozebírá tuto studii a její přínos. Charakterizuje práci pedagogicko-psychologických poraden, kritéria umístění dětí do základních škol a základních škol praktických. Přináší i přehled programů na podporu vzdělávání dětí ze sociokulturního prostředí v Plzni. Praktická část práce je zacílena na zmapování podpory vzdělávání žáků ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na základních školách v Plzni, zda jednotlivé složky vzdělávání žáků ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí o sobě vědí a společně spolupracují. |
Klíčová slova |
národnostní menšina, sociokulturně znevýhodněné prostředí, vzdělání, základní škola |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
zavitkov@kpg.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1450455087.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Možná souvislost |
|