Změnit jazyk:

Podpora vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícícho prostředí na základních školách v Plzni

Autor Alena Hánová
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem této práce je objasnit situaci týkající se podpory vzdělávání dětí sociálně a kulturně znevýhodněných na základních školách, konkrétně v Plzni. Snaží se nastínit specifika národnostních menšin a problematiku sociokulturního znevýhodnění. Zjistit, jaké možnosti podpory vzdělávání těchto žáků v dané lokalitě Plzeň – město jsou. Teoretická část popisuje jednotlivé vybrané národnostní menšiny. Dále se zabývá Strategií Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky pro zlepšení vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí, autorka rozebírá tuto studii a její přínos. Charakterizuje práci pedagogicko-psychologických poraden, kritéria umístění dětí do základních škol a základních škol praktických. Přináší i přehled programů na podporu vzdělávání dětí ze sociokulturního prostředí v Plzni. Praktická část práce je zacílena na zmapování podpory vzdělávání žáků ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na základních školách v Plzni, zda jednotlivé složky vzdělávání žáků ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí o sobě vědí a společně spolupracují.
Klíčová slova národnostní menšina, sociokulturně znevýhodněné prostředí, vzdělání, základní škola
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1450455087.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů