Změnit jazyk:

Problémy začínajících učitelů odborného výcviku na začátku jejich profesní dráhy

Autor Ondřej Bláha
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Rok vydání 2014
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem práce je na základě dotazníkového šetření vyhodnotit nejčastější problémy začínajících učitelů, porovnat výsledky dotazníkového šetření s reflexí vlastních zkušenosti s praktickou výukou v oboru Technické služby v autoservisu a pokusit se navrhnout možná řešení nejčastějších problémů. Teoretická část charakterizuje na základě studia odborné literatury obecně nejčastější problémy začínajících učitelů odborného výcviku a klasifikuje tyto problémy podle kritérií Rámce profesních kvalit učitele. Praktická část obsahuje reflexi vlastních zkušeností, dotazník pro učitele odborného výcviku a vyhodnocení dotazníkového šetření o problematice. Na základě výsledků tohoto šetření a vlastních zkušeností analyzuje nejčastější problémy začínajících učitelů, naznačuje jejich možná řešení a porovnává problémy začínajících a zkušených učitelů.
Klíčová slova plánování výuky, prostředí pro učení, procesy učení, reflexe výuky, rozvoj školy a spolupráce s kolegy
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele romana.rihova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1450455668.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů