Autor |
Markéta Tlustošová, DiS. |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit v současnosti upřednostňované hodnoty učitelů na základní škole. V teoretické části se autorka věnuje historii učitelského povolání, osobnostním charakteristikám a obrazu ideálního učitele. Dále se věnuje profesi učitele, jeho přípravě na povolání. V závěru teoretické části píše o pracovním prostředí, zátěži a syndromu vyhoření. V praktické části jsou uvedeny výzkumné metody, typ zvoleného výzkumu i samotné výzkumné šetření. Výzkumné šetření probíhalo formou rozhovorů s učiteli. Rozhovory ukázaly, že učitelé jsou v problematickém postavení. Na jednu stranu se hovoří o tom, že učitelství je důležitá profese a že je nutné vychovávat kvalitní pedagogy, na druhou stranu ale nejsou učitelé za svou práci dostatečně či přiměřeně odměňováni a složitými úkony, např. školskou administrativou jsou mnohdy odváděni od už tak náročné práce vyžadující plné soustředění a přípravu. Z celého výzkumu vyplynulo, že hodnoty jednotlivých učitelů se příliš neliší. |
Klíčová slova |
český učitel, hodnoty, základní škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
studijni@imsbrno.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1455714234.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno |
Možná souvislost |
|