Změnit jazyk:

Český učitel a jeho hodnoty

Autor Markéta Tlustošová, DiS.
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno
Rok vydání 2011
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem této bakalářské práce bylo zjistit v současnosti upřednostňované hodnoty učitelů na základní škole. V teoretické části se autorka věnuje historii učitelského povolání, osobnostním charakteristikám a obrazu ideálního učitele. Dále se věnuje profesi učitele, jeho přípravě na povolání. V závěru teoretické části píše o pracovním prostředí, zátěži a syndromu vyhoření. V praktické části jsou uvedeny výzkumné metody, typ zvoleného výzkumu i samotné výzkumné šetření. Výzkumné šetření probíhalo formou rozhovorů s učiteli. Rozhovory ukázaly, že učitelé jsou v problematickém postavení. Na jednu stranu se hovoří o tom, že učitelství je důležitá profese a že je nutné vychovávat kvalitní pedagogy, na druhou stranu ale nejsou učitelé za svou práci dostatečně či přiměřeně odměňováni a složitými úkony, např. školskou administrativou jsou mnohdy odváděni od už tak náročné práce vyžadující plné soustředění a přípravu. Z celého výzkumu vyplynulo, že hodnoty jednotlivých učitelů se příliš neliší.
Klíčová slova český učitel, hodnoty, základní škola
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele studijni@imsbrno.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1455714234.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů