Změnit jazyk:

Spolupráce učitele odborného výcviku a asistenta pedagoga v oborech vzdělání na odborném učilišti pro tělesně postižené

Autor Lenka Galandrová
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Tato bakalářská práce si vzala za cíl zjistit, jaký vliv má spolupráce učitele odborného výcviku a asistenta pedagoga na vzdělávání žáků se zdravotním postižením v odborném výcviku na odborném učilišti pro tělesně postižené. Teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První kapitola má dvě roviny. Úvodní rovina se zabývá legislativou umožňující vzdělávání žáků na speciální škole a charakteristikou postiženého žáka obecně. Druhá rovina je zaměřena na učitele odborného výcviku nejprve v historickém a následně i v současném kontextu. Následující kapitola je věnována funkci asistenta pedagoga, a to od počátku vzniku této profese až po současnost, náplň jeho práce i význam spolupráce s učitelem. Praktická část přináší kvalitativní šetření, kdy autorka povede rozhovory s učiteli odborného výcviku, asistenty pedagoga, žáky a jejich rodiči. Dále pak pozorování informantů v jejich školním prostředí při výuce odborného výcviku, rozbor osobní a školní dokumentace a analýza odborné literatury.
Klíčová slova asistent pedagoga, speciální škola, učitel odborného výcviku, žák se zdravotním postižením
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele vitkova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1455715019.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů