Autor |
Lenka Rozlílková |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem diplomové práce bylo získat a analyzovat informace o práci asistentů pedagoga na základních školách a sledovat utváření jejich kompetencí při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část vysvětluje trendy a pojmy z oblasti inkluzívního vzdělávání. Teorie je dále zaměřena na objasnění pozice asistenta pedagoga a vymezení jeho kompetencí. V této charakteristice autorka vychází hlavně z právních norem, v nichž je funkce asistenta pedagoga zakotvena. Praktická část popisuje provedení kvalitativního výzkumu, který proběhl na základních školách v regionu Cheb. Výzkum měl ilustrovat, jakým způsobem se formulují kompetence asistenta pedagoga, jaké kvalifikační, osobnostní a pracovní schopnosti jsou od asistentů požadovány. |
Klíčová slova |
asistent pedagoga, inkluzívní vzdělávání, kompetence, speciální vzdělávací potřeby, základní škola |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
zavitkov@kpg.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1458493935.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky |
Možná souvislost |
|