Změnit jazyk:

Kompetence asistentů pedagoga při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v regionu Cheb

Autor Lenka Rozlílková
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem diplomové práce bylo získat a analyzovat informace o práci asistentů pedagoga na základních školách a sledovat utváření jejich kompetencí při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část vysvětluje trendy a pojmy z oblasti inkluzívního vzdělávání. Teorie je dále zaměřena na objasnění pozice asistenta pedagoga a vymezení jeho kompetencí. V této charakteristice autorka vychází hlavně z právních norem, v nichž je funkce asistenta pedagoga zakotvena. Praktická část popisuje provedení kvalitativního výzkumu, který proběhl na základních školách v regionu Cheb. Výzkum měl ilustrovat, jakým způsobem se formulují kompetence asistenta pedagoga, jaké kvalifikační, osobnostní a pracovní schopnosti jsou od asistentů požadovány.
Klíčová slova asistent pedagoga, inkluzívní vzdělávání, kompetence, speciální vzdělávací potřeby, základní škola
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1458493935.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů