Změnit jazyk:

Vliv médií při formování hodnotového žebříčku dospívajících

Autor Milan Kubica
Název organizace Univerzita Tomáše bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem bakalářské práce je objektivně popsat vliv médií na formování hodnotového žebříčku dospívající generace, charakterizovat jak hluboko média zasahují do života mladých lidí, jak dospívající tyto zásahy přijímají a jaké jsou možné následky tohoto působení. Teoretická část je složena ze čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vysvětlení pojmu hodnota. Druhá kapitola je zasvěcena žebříčku hodnot dospívajících v různých etapách vývoje naší společnosti. Třetí kapitola je věnována pojmu dospívající. Čtvrtá kapitola se věnuje médiím a jejich vlivu na společnost, způsobu jejich práce a dále byla zpracována určitá psychoanalýza médií. V praktické části byl proveden výzkum prostřednictvím dvou dotazníků. Cílem bylo otestovat hypotézy, zda se změnily hodnoty a jejich žebříček u dospívajících, zda a jakým způsobem je tento proces ovlivňován médii.
Klíčová slova dospívající, hodnota, média, subkultura mládeže, žebříček hodnot
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@imsbrno.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Instituce Univerzita Tomáše bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů